PIPER PA-46-500TP MERIDIAN
Celokovový dolnoplošník s přetlakovou kabinou, zatahovacím podvozkem, konvenčními ocasními plochami a kompozitními nenosnými částmi konstrukce.
Kabina letadla je vybavena pro 2 piloty a 4 cestující. Kožená křesla jsou polohovatelná, mají opěrky hlavy a rukou, cestující mají k dispozici individuální větrání a čtecí světla, jakož i pracovní stolek. Teplota v kabině je řízená automaticky, za pomoci horkovzdušného topení a klimatizace.
Mechanické konvenční řízení je doplněno o servoelektricky poháněné podélné a stranové vyvažování. Podélné elektrické vyvažování je ovládáno jak manuálně, tak autopilotem.
Turbovrtulový motor Pratt & Whitney Canada PT6A-42A o termodynamickém výkonu 1029 koní, redukovaném na vzletový výkon 500 koní. Motor dosahuje plného vzletového výkonu až do letové hladiny 23.000 ft (7.000 m).
Celokovová stavitelná, praporovatelná a reverzovatelná vrtule Hartzell se stálými otáčkami 2000 RPM.
Palivové nádrže v křídlech pojmou 644 litrů leteckého petroleje Jet A-1 a zásobují motor za pomoci automatických podávacích čerpadel. Vyvažování hladiny paliva v nádržích je rovněž automatické. Při extrémně nízkých vnějších teplotách (ve velkých výškách) se část předehřátého paliva vrací z motoru zpět do nádrží a tím udržuje palivo v nádržích na přijatelné provozní teplotě.
Stejnosměrný elektrický systém o napětí 28V je napájen generátorem o příkonu 200A, anebo záložním alternátorem o příkonu 130A. Všechny základní napájecí cesty jsou kvůli zálohování zdvojené.
Integrovaný systém letových a navigačních přístrojů Avidyne Entegra obsahuje tři velkoplošné obrazovky a dává pilotům komplexní informace potřebné k přesnému vedení letadla po požadované trati.
Digitální tříosý autopilot S-TEC Magic 1500 je schopen velmi přesně vést letadlo po požadované trati podle pozemních navigačních zařízení, i podle družicové navigace GPS. Autopilot je schopen udržovat výšku, stoupat a klesat určenou vertikální rychlostí nebo indikovanou rychlostí, ale taky provést ILS přiblížení k letišti až do výšky rozhodnutí 200 ft (60 m).
Letadlo je vybaveno varováním proti srážce s jiným letadlem (TCAS), varováním proti srážce s terénem (EGPWS/TAWS), povětrnostním radarem, detektorem bouřek a digitálním záznamovým zařízením motorových dat (ECTM).
Typická prázdná hmotnost | 1570 kg |
Maximální vzletová hmotnost | 2310 kg |
Nepřekročitelná hmotnost | 2326 kg |
Užitečné zatížení (typické) | 756 kg |
Platící zatížení při plných nádržích | 242 kg |
Max. množství paliva při 6 osobách | 368 litrů (tj. 57% kapacity) |
Maximální rychlost | 509 km/h |
Max. cestovní rychlost | 481 km/h |
Maximální cestovní hladina | 30.000 ft (9.150 m) |
Stoupavost | 1.600 ft/min |
Maximální dolet | 1.905 km |