Můj NetFlight


Česky English
OK Aviation Group

TECHNICKO-PROVOZNÍ DATA

PIPER PA-46-500TP MERIDIAN

Drak

Celokovový dolnoplošník s přetlakovou kabinou, zatahovacím podvozkem, konvenčními ocasními plochami a kompozitními nenosnými částmi konstrukce.

Kabina

Kabina letadla je vybavena pro 2 piloty a 4 cestující. Kožená křesla jsou polohovatelná, mají opěrky hlavy a rukou, cestující mají k dispozici individuální větrání a čtecí světla, jakož i pracovní stolek. Teplota v kabině je řízená automaticky, za pomoci horkovzdušného topení a klimatizace.

Řízení

Mechanické konvenční řízení je doplněno o servoelektricky poháněné podélné a stranové vyvažování. Podélné elektrické vyvažování je ovládáno jak manuálně, tak autopilotem.

Motor

Turbovrtulový motor Pratt & Whitney Canada PT6A-42A o termodynamickém výkonu 1029 koní, redukovaném na vzletový výkon 500 koní. Motor dosahuje plného vzletového výkonu až do letové hladiny 23.000 ft (7.000 m).

Vrtule

Celokovová stavitelná, praporovatelná a reverzovatelná vrtule Hartzell se stálými otáčkami 2000 RPM.

Palivový systém

Palivové nádrže v křídlech pojmou 644 litrů leteckého petroleje Jet A-1 a zásobují motor za pomoci automatických podávacích čerpadel. Vyvažování hladiny paliva v nádržích je rovněž automatické. Při extrémně nízkých vnějších teplotách (ve velkých výškách) se část předehřátého paliva vrací z motoru zpět do nádrží a tím udržuje palivo v nádržích na přijatelné provozní teplotě.

Elektrický systém

Stejnosměrný elektrický systém o napětí 28V je napájen generátorem o příkonu 200A, anebo záložním alternátorem o příkonu 130A. Všechny základní napájecí cesty jsou kvůli zálohování zdvojené.

Letové přístroje

Integrovaný systém letových a navigačních přístrojů Avidyne Entegra obsahuje tři velkoplošné obrazovky a dává pilotům komplexní informace potřebné k přesnému vedení letadla po požadované trati.

Autopilot

Digitální tříosý autopilot S-TEC Magic 1500 je schopen velmi přesně vést letadlo po požadované trati podle pozemních navigačních zařízení, i podle družicové navigace GPS. Autopilot je schopen udržovat výšku, stoupat a klesat určenou vertikální rychlostí nebo indikovanou rychlostí, ale taky provést ILS přiblížení k letišti až do výšky rozhodnutí 200 ft (60 m).

Varovné systémy

Letadlo je vybaveno varováním proti srážce s jiným letadlem (TCAS), varováním proti srážce s terénem (EGPWS/TAWS), povětrnostním radarem, detektorem bouřek a digitálním záznamovým zařízením motorových dat (ECTM).

Hmotnosti

Typická prázdná hmotnost1570 kg
Maximální vzletová hmotnost 2310 kg
Nepřekročitelná hmotnost 2326 kg
Užitečné zatížení (typické)756 kg
Platící zatížení při plných nádržích242 kg
Max. množství paliva při 6 osobách368 litrů (tj. 57% kapacity)

Výkonnost

Maximální rychlost509 km/h
Max. cestovní rychlost481 km/h
Maximální cestovní hladina30.000 ft (9.150 m)
Stoupavost1.600 ft/min
Maximální dolet1.905 km

FOTOGALERIE

Web realizoval OCTOPUS
© 2009 NetFlight. Všechna práva vyhrazena.